amandaaadamsson.blogg.se

Välkommen till mina tankar, upplevelser och idéer. Min vardag om att vara mamma & hur jag lever mitt liv.

Tuff..

Kategori: Allmänt, Bebis

Dom jobbiga dagarna fortsätter. Så svårt att veta vad som är fel när Levis bara skriker. Har så svårt att göra honom nöjd. Vart är våran lilla glada kille som visade sig i början? Nu skriker han, är arg & hela kroppen visar bara att han inte är nöjd. Han spänner benen, sprattlar med dom och slår med armarna. 

Har han ont i magen? Ja kanske. Men vad beror det på? Vad ska jag börja göra åt det?

Igårkväll fick jag sammanbrott, grät & grät. Ringde Micke och bara grät. Mamma fick komma upp för jag kände mig helt färdig. Visste inte vart jag skulle ta vägen eller vad jag skulle göra. Jag rent ut sagt HATAR att Micke är borta. Det är så tufft att vara själv. Att bara han finns vid min sida gör allt så mycket lättare. Hoppas helgen går fort så han kommer hem till mig snart igen. 
Fattar inte hur ensamstående mammor fixar detta. All jäkla cred till er!!

Men idag är iallafall vår lilla kille 4 veckor gammal. Han är den finaste lilla killen och jag älskar verkligen honom så mycket att hela min kropp gör ont. Hans lilla näsa, hans underbart goa mun som skrattar till & hans lilla kropp man bara vill överrösa med pussar. Tänk att jag fick en liten kille, jag fick just dig! Att älska en människa så högt på denna jord är galet. Hur kan man göra det? Att känna såhär starkt för ett litet liv. Levis, din mamma & pappa älskar dig mer än själva livet, du är vår lilla skatt. Så välkommen till livet mitt hjärta ❤️

KOMMENTARER:

  • Verre säger:
    2017-07-27 | 12:46:26

    Säg till om du behöver tips å råd . Vet hur det känns å vara ensam å hur jobbigt det kan vara . Det kommer bli bättre jag lovat man faller in i rutiner sen när ni är själva å andra rutiner när pappa är hemma . Har Levis tappat navelstumpen å kan bada . När Loui varit ledsen har badat lugnat honom . Om nu Levis gillar vatten ❤️❤️❤️

  • Verre säger:
    2017-07-27 | 12:46:27

    Säg till om du behöver tips å råd . Vet hur det känns å vara ensam å hur jobbigt det kan vara . Det kommer bli bättre jag lovat man faller in i rutiner sen när ni är själva å andra rutiner när pappa är hemma . Har Levis tappat navelstumpen å kan bada . När Loui varit ledsen har badat lugnat honom . Om nu Levis gillar vatten ❤️❤️❤️

  • Verre säger:
    2017-07-27 | 12:46:28

    Säg till om du behöver tips å råd . Vet hur det känns å vara ensam å hur jobbigt det kan vara . Det kommer bli bättre jag lovat man faller in i rutiner sen när ni är själva å andra rutiner när pappa är hemma . Har Levis tappat navelstumpen å kan bada . När Loui varit ledsen har badat lugnat honom . Om nu Levis gillar vatten ❤️❤️❤️

  • Moa säger:
    2017-07-27 | 13:17:06

    Hej! Känner igen mig i mycket det du skriver.. kan vara så att din lilla kille har ont i magen. Prova köpa pysventiler och massera hans mage så han får ut fisar. Sen rekommenderar jag minifoam-droppar. Kämpa på! Jag vet hur tufft det är att ha en bebis som skriver!
    Kram Moa Mokvist

    Svar: Hej, åh tack snälla för tipsen. Ska till Apoteket sen så får köpa det då & verkligen hopps det hjälper & går över snart! Så jobbigt att inte kunna hjälpa sitt barn & så svårt i början att veta hur man ska göra när det är första barnet också. Kram :)
    Amanda Adamsson

  • Emelie säger:
    2017-07-27 | 17:51:15

    Låter jobbigt för er alla :( Jag tipsar om att innan du börjar med minifom eller andra preparat att byta d-dropparna. Det är väldigt vanligt att bebisarna får ont i magarna av de i olja man får från bvc. Be om vattenbaserade eller köp ekologiska från Holistic som är utan tillsatser, finns på apotea. En droppe om dagen. Hoppas ni får ro snart!!

  • Emelie säger:
    2017-07-27 | 17:51:53

    Glömde: bär nära! Sjal eller ergonomisk sele 💜

  • Angelica. säger:
    2017-07-29 | 01:12:27

    Min lilla tjej som är 2 månader har ont i magen. Vissa dagar är det bättre. Vissa dagar sämre. Jag vet precis din frustration och förtvivlan. Det är inget konstigt, det ligger i naturen att inte klara av skrik och gråt från sitt barn. Det är för att man ska kunna göra dom nöjda snabbt. Men jag har haft det tufft också, men det blir bättre. Deras tarmar och magen är så outvecklade ännu och det är mycket mat som ska passera. Det är egentligen inte konstigt att dem brukar ha ont. Det är väldigt vanligt.
    Men jag använder Sempers magdroppar och minifoam (kolikdroppar kallas det). Det gör så att gaserna fördelas i tarmen och gör så att det lättare kommer ut. Småfisar istället för stora.
    Sen bytte jag även D droppar till den utan olja. Prata med BVC om det. Dom kommer att ge dig den förmodligen om du talar om att han verkar ha mycket ont i magen.
    Bära mycket, gunga, behålla lugnet (barnet känner direkt om man blir uppstressad)
    Andas in djupt och tänk på att det viktigaste är att du finns där. Ibland går det inte att göra så mycket åt den där stackars lilla magen. Det viktigaste är närhet då och försöka hålla lugnet. Gunga lite och prova olika ställningar. Min tjej gillar att ligga på magen ibland och även på min underarm, då blir det ett tryck emot magen och hon brukar bli lugn av det.
    Lite tips ifrån mig 😊

Kommentera inlägget här: