amandaaadamsson.blogg.se

Välkommen till mina tankar, upplevelser och idéer. Min vardag om att vara mamma & hur jag lever mitt liv.

Hur man behandlar folk..

Kategori: Familj

Ligger i sängen och nöter NCIS, äter godis och känner att jag vill att bebis ska komma snart. Är trött på min smärta i ryggen och min extrema foglossning. Känns som någon sticker en kniv i underlivet på en varje rörelse man gör. 

Men nu är det endast 19 dagar kvar och jag är sååå nervös.. Nervös till allt tror jag, att bli mamma, att jag och micke ska uppfostra ett liten kille som ska visa kärlek och respekt till alla. Men jag kan inte längta mer till jag får min prins i mina armar och jag får berätta hur mycket jag älskar honom, som jag nu gjort i snart 9 månader redan.

En annan sak jag vill ta upp.. Det handlar om min mamma!

Nu har jag fått avreagera mig så nu ska jag återgå till mitt NCIS.. Hörs!

Hon har blivit så jäkla dåligt behandlad.

Ringer pappa igen vid 3 och han har då fått åka hem och mamma blivit inlagd på MAVA (medicinsk akutvårdsavd).

Jag har aldrig varit med om hur många som verkligen bryr sig om min mamma, från klockan 06 på morgonen började folk skriva och ringa till mig för att veta hur läget låg till. Jag svarade så gott jag kunde och orkade. Men en del svarade jag inte på och det ber jag om ursäkt för men jag orkade verkligen inte. Det var liksom redan nog ändå kände jag.

Tandläkaren skulle göra rent med något medel för att döda bakterierna, gör något fel och på några minuter så svullnar mammas ansikte upp, medan hon fortfarande sitter i tandläkarstolen. 

Hon har fått gått igenom en mängd prover, röntgen av öra näsa och hals, även röntgen av kroppspulsårder och anikte. Hon fick ligga på sjukhus mellan måndag och fredag.. Allt detta pga en jävla tandläkarjävel som inte kan sitt jobb. JAG ÄR SÅ ARG!! Det tog henne 6 långa dagar att bli av med denna svullnad, och han som sa att det "går över imorgon"...

Jag som ligger hemma och sover vaknade 01:20 av ett sms som jag fått vid 23 ca. Ringer pappa i panik och pappa säger att dom är inne på akuten.

Du har bara förstört för henne.. Idag är jag SÅÅÅ glad att mamma är hemma hos oss igen, bästa som finns att vara mina föräldrar nära.. 

Är också glad att jag har den familj jag har för mina bröder är lika envis som jag och vet att dom också vill att mamma ska få rätt i detta.. Så säger bara att du får skylla dig själv att du bråkat med fel familj!

Han erkänner inte att han gjort fel utan frågar istället mamma om hon ska köra hem själv, mamma svarar att hennes sonhustru kör henne. Han följer henne till dörren och sen säger att han ringer imorgon då svullnaden ska ha gått ner. HAN SKITER ALLTSÅ I HENNE!!!

Redan innan så har hon tandläkarskräck, men nu skulle hon dit och rotfylla en tand.

Ringer in till MAVA och får prata med mamma, hon blir kvar över natten och på dom prover dom tagit så misstänkte dom liten hjärtinfarkt eller kärlkramp. Jag får verkligen PANIK.. Hela natten var jag vaken och bara tänkte på min älskade mamma som låg där inne själv och hade ont och mådde skit för att en jävla fitt tandläkare gjort fel..

Hon fick massor av mediciner och sen fick hon ligga med dropp. Hon var även under svält för att dom skulle kunna ta dom prover dom ville. Hon åt alltså ingen mat från söndagskvällen till och med fredag eftermiddag.

Mamma får ta EKG och massvis med prover.

Hon var hos en tandläkare i Katrineholm måndagen den 29 Maj. 

Mamma åkte hem och var jätte ledsen och var öm i hela ansiktet. Klockan 23 så sätter hon sig upp i sängen då hon hade ett tryck mot bröstet, pappa säger åt henne att ringa 1177.  Hon blir tillsagd att åka in till akuten direkt.

Men vi hälsade på henne på tisdagen och lämnade lite grejor till henne. Mamma fick åka till Eskilstunas Mälarsjukhus för att röntga och se vart all vätska tagit vägen och hur dom skulle hjälpa henne på bästa sätt. 

Imorgon ska jag ringa in till Chefen och jag SKA sätta dit honom. Hur man kan skada en människa på detta sätt är inte klokt. Att detta också drabbade världens snällaste människa är inte klokt. Inte nog med att mamma fått utstå allt detta, hon har även förlorat massor av arbetstimmar och pengar.

Kommentera inlägget här: