amandaaadamsson.blogg.se

Välkommen till mina tankar, upplevelser och idéer. Min vardag om att vara mamma & hur jag lever mitt liv.

Trött...

Kategori: Amanda

Ibland måste man få bryta ihop och bara släppa loss allt som känns jobbigt som man har inom sig för att sedan bygga upp sig själv igen. Det är just vad jag ska försöka just nu. 

Jag bryter ihop, gråter för att allting är jobbigt och det ligger en nervositet hos mig inför att bli mamma. Att föda det liv vi skapat. 
Allt är jobbigt just nu. 
Att ha så himla ont, en foglossning som heter duga. Att få en förkylning så man inte kan andas eller känner någon ork. Jag är helt slut, både kroppsligt & själsligt. Just nu vill jag bara gräva ner mig & stanna kvar där.
Jag får inte sova klokt om nätterna, vaknar vid 4-5 sen är jag vaken för att det är jobbigt att andas eller för jag helt enkelt inte kan somna om. Jag är trött helt enkelt.. Men inte struntar jag i alla måsten, jag försöker kämpa på ändå & göra det jag ska och ta hand om mina nära. Jag försöker!
Men jag blir också trött, trött på allt..
Snart är väntan över som tur är.. Du är så värd alla tårar & krämpor & alla sömnlösa nätter. Jag gör allt för dig min lilla hjärtevän som ligger & sparkar inne i mig. 
Jag vet att mamma & pappa ALLTID stöttar mig & jag är så fruktansvärt glad över att dom finns. Vet verkligen inte vad jag skulle ta mig till annars. Och mina bröder såklart, dom finns alltid ett samtal bort & ger mig den hjälp jag behöver. Dom bryr sig & finns där! Även mina underbara vänner. Speciellt Emma Paulina & Elin. Ni är helt jävla underbara & jag älskar er sjukt mycket allihop. Att ni alltid hör av er, frågar om jag behöver hjälp eller om det är något annat. Så tack Hörrni för ni står ut med mig. 

Just nu känner jag mig höggravid, less på det mesta & så jäkla bläääää bara!!
Men som man säger, efter regn kommer solsken.. Eller... 


KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2017-05-10 | 22:22:56

    Du är så duktig som klarar det mesta själv . Vi finns när du behöver oss . Hoppas bara att du nu blir fri från din förkylning . Så att du får mer ork då . För det tar mycket på dina krafter . Så måste du försöka vila lite mer . Du behöver mycket ork när det är dax - Tänk att vår lilla dotter ska bli Mamma . Det är så stort för oss . Så att man får vara med o se det lilla knytet sparka o leva runt i din mage . Ja du ska veta vi är så lyckliga att du o Micke ska bli en liten familj o får inte glömma lilla Zeb . Som skäller o far runt efter dig o håller koll . Ja han förstår att det är något med hans matte . Som verkar så trött o inte orkar gå den långa rundan som vi brukar gå . Ja du lilla Amanda o Micke vi önskar er allt gott o Lycka till . Vi älskar er så mycket ifrån mamma o pappa kram <3 <3 <3 <3

Kommentera inlägget här: